DUIT KELAS CIKNBI

DUIT KELAS CIKNBI

[;I keep on falling in love with my husband]

Tuesday, June 28, 2016

Kebun Mini / Kebun Sayur


Assalamualaikum, readers! 

Kali ni ciknbi nak share pasal kebun mini @ kebun sayur. Seronok tengok ada yang berjaya tanam sayur-sayur walaupun hanya dalam pasu aje. 

So, kali ni ciknbi tekad beli benih-benih sayur yang selalu dimakan untuk ditanam. Mula sebagai hobi dulu, kalau jadi.... Alhamdulillah...kalau tak jadi, kita belajar lagi sampai menjadi. Hehe

Kronologi Berkebun Newbie

1 Mei 2016 - Mula rendam biji-biji benih untuk disemai

Rendam biji benih dalam 1 hari untuk penyerapan air

lepas dah rendam, tutup dengan tisu basah

dan tunggu hasilnya....akar akan keluar selepas 2-3hari tutup dengan tisu basah ni. Lepas tu bolehlah semai di dalam polybags @ pasu.

Beberapa benih yang berjaya tumbuh. Yeayyy!

anak pokok tomato


anak pokok asparagus

anak pokok sawi
Nanti nak alih ke dalam pasu dan projek seterusnya adalah buat kebun mini walaupun secoet je kawasan kat rumah sewa tu..hehe

No comments:

DUIT KELAS CIKNBI